24 kwietnia 2021

Sałatka brokułowa z ciecierzycą

 Jedną z moich ulubionych sałatek wzbogaciłam ostatnio o dodatek ciecierzycy. Wyszło pysznie.

Składniki:

  • 1 mały brokuł
  • 2 pomidory
  • 1/2 kostki sera sałatkowego typu feta
  • 1 mała puszka ciecierzycy w zalewie
  • słonecznik
  • Sos:
  • majonez
  • jogurt naturalny
  • zmiażdżone 2 ząbki czosnku
  • zioła prowansalskie
  • sól, pieprz
  • odrobina cukru

Sposób wykonania:

1. Brokuła podzielonego na różyczki gotujemy w osolonym wrzątku z dodatkiem odrobiny cukru. Studzimy.
2. Fetę kroimy w kostkę.
3. Umyte pomidory kroimy w półplasterki lub grubą kostkę. Ciecierzycę odsączamy z zalewy.
4. Ziarna słonecznika prażymy na suchej patelni.
5. Składniki sosu mieszamy (proporcje wedle smaku).
6. Na półmisku układamy warstwami: brokuł, feta, pomidory, ciecierzyca, całość polewamy sosem i posypujemy prażonym słonecznikiem.

Smacznego!!!



4 komentarze:

  1. Ciecierzycę odkryłam dość późno bo dopiero kilka lat temu. Jednak od tamtego czasu stała się stałym elementem potraw w mojej kuchni. Uwielbiam dania z ciecierzycą, jest sycąca, jednocześnie ma wiele składników odżywczych.
    Lubię ją w formie takiej jak tutaj, ale również w formie hummusu (przekonałam się do bliskowschodniej kuchni).

    Sałatkę na pewno przygotuję, szczególnie, ze w ostatnim czasie mam ochote na takie lekkie potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, bardzo lubię takie sałatki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!