14 października 2019

Racuszki na kwaśnym mleku

Moje dzieci uwielbiają wszelkiego rodzaju placuszki czy racuszki. Miałam kwaśne mleko do wykorzystania, przepis znalazłam błyskawicznie i równie szybko wykonałam te placuszki. Delikatne, mięciutkie, puszyste - idealne!


Składniki:

500 ml kwaśnego mleka
ok 350 g mąki pszennej
2 jajka
1 łyżeczka sody oczyszczonej
50 g cukru pudru
olej do smażenia

Sposób wykonania:

1. Zsiadłe mleko wymieszać z jajkami i przesianą mąką. Wymieszać łyżką, aż masa będzie gładka. Na koniec dodać cukier i sodę. Jeśli ciasto jest bardzo rzadkie, to dodać około 2 łyżki mąki.
2. Racuszki smażyć na rozgrzanym oleju na rumiano z obu stron.
3. Podawać wedle uznania, z cukrem pudrem, dżemem, sosem owocowym itp.

Smacznego!!!

Źródło: Moje wypieki

 

4 komentarze:

  1. Najlepsze racuchy jakie kiedykolwiek usmażyłam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności ❤️🍀👌 Palce lizać 😋👌 Właśnie smażę i na bieżąco jem ;p
    Pozdrawiam 🍀😇🍀

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!