19 kwietnia 2019

Muffinki z bakaliami

Tuż przed samymi Świętami dorzucę jeszcze przepis na babeczki. Muffinki robi się ekspresowo, a te są naprawdę moje ulubione. Pięknie wyrastają i świetnie smakują. Taka muffinka z pewnością znajdzie się u nas w święconce.



Składniki (na 12 sztuk):

Składniki mokre:
200 ml mleka - lekko podgrzanego
100 ml oleju
2 jajka

Składniki suche:
250 g mąki tortowej
130 g cukru
1 cukier waniliowy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
nieco ponad połowa szklanki różnych bakalii (u mnie skórka pomarańczowa, rodzynki, żurawina)

Sposób wykonania:

1. W osobnych naczyniach wymieszać składniki suche i mokre. Wystarczy użyć do tego rózgi kuchennej.
2. Mokre składniki przelać do suchych i wymieszać.
3. Ciasto nakładać do papilotek do 3/4 ich wysokości (u mnie na jedną babeczkę były to 2 pełne łyżki ciasta).
4. Babeczki piec w 170-180 st.C przez 20-25 minut do zezłocenia.
5. Po upieczeniu i wystudzeniu można dowolnie udekorować - lukrem, czekoladą lub cukrem pudrem.

Smacznego!!!

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!