26 kwietnia 2019

Serek jogurtowy z ziołami

Jakiś czas temu robiłam serek naturalny, teraz czas na serek z dodatkami świeżych ziół.


Składniki:

2 duże jogurty greckie (w sumie 800g)
1 łyżeczka soli
2-3 łyżki posiekanych ziół - u mnie koperek

Sposób wykonania:

1. Jogurty przełożyć do miski, dodać sól i dokładnie wymieszać. Dodać zioła i ponownie wymieszać.
2. Duże sitko wyłożyć podwójnie złożoną gazą, przełożyć jogurt na sitko.
3. Całość zawiązać gumką recepturką w sakiewkę i odstawić na sicie lub powiesić np. nad miską na 12-24 godziny.
4. Po tym czasie otrzymamy serek o konsystencji do smarowania pieczywa. Im dłużej serek będzie wisiał, tym jego konsystencja będzie bardziej zwarta.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Świetny pomysł,zrobię, można też taki zrobić na słodko, mam zapisany do wyprobowania krem z odcisnietych jogurtow,taki do przelozenia tortów ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na słodko? Brzmi ciekawie. Jak można, to proszę o przepis.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Pewnie kilka dni. Im dłużej stoi, tym bardziej twardnieje. Można go potem uformować w kulki i zalać oliwą.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!