14 września 2024

Sok mieszany z winogron bez użycia sokownika

 W lodówce leżała miska jasnego i ciemnego winogrona, którego już nikt nie miał ochoty jeść. Aby się nie zmarnowało, zrobiłam z niego sok. A że owoców nie było za dużo, to nie chciałam brudzić sokownika składającego się z kilku elementów, tylko przygotowałam sok w jednym garnku. Sok wyszedł ciemny mimo, że jasnego winogrona było więcej. Ale jeśli chodzi o smak, to rzeczywiście ma nutę smaku słodkiego jasnego winogrona.

Składniki:

  • winogrono (jasne i ciemne obrane z szypułek)
  • cukier
  • woda

Sposób przygotowania:

1. Winogrona, umyte i oberwane z szypułek, umieścić w garnku i zalać wodą tyle, by woda pokryła owoce. 

2. Postawić na małym ogniu i gotować. Po zagotowaniu, gotować 10 minut, dodać cukier - do smaku i nadał gotować jeszcze 10 minut. 

3. Następnie całość przecedzić przez gęste sito. Odlany sok ponownie zagotować, w razie potrzeby jeszcze dosłodzić i przelewać do przygotowanych wcześniej buteleczek lub słoików.  

4. Gorące zakręcać i odstawić pod ręcznikiem lu ściereczką do "złapania" wieczek. Nie trzeba pasteryzować, ale oczywiście można to zrobić. 

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Ja też robię sok z winogron i to w dużych ilościach,tylko po co tak długo gotować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby wyciągnąć maksimum smaku. Poza tym to były dwa różne gatunki, jeden już się rozpadł, a drugi ciągle był w formie kulek. Z 2 kg owoców zostało raptem 2 łyżki odpadów.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!