16 stycznia 2021

Seromak Doris

 To najpyszniejsze połączenie serownika i makowca jakie znam ;-) Przepis rok temu znalazła moja siostra w internecie, wzięłam od niej przepis - ...przepadłam ;-) Naprawdę rewelacyjne ciasto. Robiłam w Święta, ale jeszcze nie raz go upiekę.

Składniki (blaszka 35x24cm):

  • Ser:
    1 kg sera ( u mnie wiaderkowy Piątnica)
  • 5 jajek
  • 1 budyń śmietankowy (proszek)
  • 15 dag masła / margaryny
  • 15 dag cukru pudru
  • Masa makowa:
  • 1 puszka masy makowej (850g) - użyłam gotowej, bo nie mam możliwości zmielenia maku
  • 6 łyżek mąki
  • 5 jajek
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 15 dag masła / margaryny
  • + herbatniki na spód

Sposób przygotowania:

1. Masa serowa: Masło w temperaturze pokojowej zmiksować z cukrem, stale ucierając dodawać po jednym żółtku, potem po łyżce sera, a na końcu proszek budyniowy. Białka ubić na sztywno ze szczyptą soli, delikatnie połączyć z masą serową.

2. Masa makowa: Żółtka utrzeć z cukrem pudrem, dodać rozpuszczone i wystudzone masło, porcjami dodawać masę makową i mąkę. Na koniec dodać ubite na sztywno białka. Delikatnie wymieszać.

3. Spód blaszki wyłożyć najpierw papierem, a potem herbatnikami. Na herbatniki partiami nakładać naprzemiennie masę makową i serową. Masy są półpłynne, takie powinny być ;-)

4. Piec w 180st.C przez 1h. Wystudzić w piekarniku, po przestudzeniu polać polewą.

Smacznego!!!



13 komentarzy:

  1. Chyba nikt bardziej nie kocha takich ciast, jak ja:-) biorę przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Basiu, polecam. Ciasto przepyszne 😋

      Usuń
    2. Piekę podobny, ale moje warstwy nie układają się tak ładnie. Wykładam po 2 łyżki każdej masy obok siebie. A Ty jaki masz sposób wykładania obu mas?

      Usuń
    3. Też układam po 2 łyżki, ale tej masy jest dość dużo, jest rzadka i się "rozlewa", jak zostaje mi nas, to jeszcze dodaje kleksy zupełnie przypadkowo na wierzch.

      Usuń
  2. ile cukru do sera w przepisie nic nie podane

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne ciacho, aż chce się skosztować. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast masy makowej ile użyć surowego maku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem niestety. Ten sernik robię tylko z gotową masą.

      Usuń
  5. czy mak z puszki może być z bakaliami?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!