8 stycznia 2021

Chrupiące gofry

 Bardzo dawno nie robiłam gofrów, więc w Święto Trzech Króli po południu usmażyłam trochę dla rodzinki. Zniknęły jeden po drugim - nawet porządnego zdjęcia nie udało mi się zrobić. Gofry wychodzą chrupiące z zewnątrz i miękkie w środku. Mam dwie gofrownice, jedna na kształt serduszek ma moc 1400W, a druga w tradycyjne prostokąty - 1000W. Piekłam w tej drugiej i mimo, że ma słabszą moc, to gofry wyszły super. Zazwyczaj dłużej piekę i wychodzą dobrze ;-) Dodatkowo polecam studzić na kratce - wtedy równomiernie ostygną i pozostaną chrupiące. 

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki mleka
  • 2 jajka - białka i żółtka osobno
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli
  • 1/2 szklanki roztopionego masła / oleju

Sposób przygotowania:

1. W jednej misce umieścić wszystkie składniki poza białkami i dokładnie wymieszać rózgą kuchenną, aż masa będzie gładka.

2. W osobnym naczyniu ubić na sztywno białka, dodać do masy i delikatnie całość wymieszać. Na rozgrzaną gofrownicę nakładać po chochelce ciasta, piec 3-4 minuty w zależności od gofrownicy. Gotowe gofry ostudzić na metalowej kratce. 

3. Podawać z ulubionymi dodatkami. 

Smacznego!!!


Źródło: Pinterest

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!