2 stycznia 2021

Kotlety mielone z prażoną cebulką

Na szczęście, na zdrowie, na ten Nowy Rok! Oby nie opuszczały nas zdrowie i szczęście! W tym Nowym Roku witam się z Wami pomysłem na kotlety mielone.

 Zwykłe mielone wzbogacone o dodatek prażonej cebulki. Powiem, że zjadłam ze smakiem chociaż za mielonymi nie przepadam. 


Składniki:

  • 700 g mięsa mielonego (u mnie łopatka)
  • 1 czerstwa kajzerka +mleko do namoczenia
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 jajko
  • 1 płaska łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 6 łyżek prażonej cebulki
  • 1 łyżeczka majeranku
  • bułka tarta do panierowania
  • olej do smażenia

Sposób wykonania:

1. Bułkę rozdrobnić, zalać mlekiem. Jak dobrze nasiąknie, to wycisnąć z nadmiaru płynu.

2. W misce umieścić mięso, jajko, cebulkę zmiażdżony ząbek czosnku, odciśniętą bułkę, sól, pieprz i majeranek. Wyrobić dokładnie masę najlepiej ręcznie. Formować niewielkie kotlety. Lekko spłaszczać, panierować w bułce tartej i smażyć na rozgrzanym oleju na patelni na niewielkim ogniu. Smażymy z obu stron do zrumienienia. Kotlety można też upiec (piekarnik 180 st. przez 50-60 minut. Należy pamiętać, by w połowie pieczenia przewrócić je na drugą stronę).

3. Podawać wedle uznania.

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Oj, takie mielone są fantastyczne, pycha!
    Wszystkiego dobrego w nowym roku! Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Równiez życzę udanego Nowego Roku!
      Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!