21 grudnia 2013

Sałatka szynkowa

Propozycja sałatki na świąteczny stół. Przepis pochodzi ze zbiorów siostry Anastazji. Nieznacznie go zmodyfikowałam.


Składniki:

1 mały słoik selera pokrojonego w paski
1 puszka kukurydzy
1 puszka ananasa
2 jabłka
4-5 jajek
3 ogórki kiszone
1 czerwona cebula
20 dag szynki konserwowej
posiekany szczypiorek
sól, pieprz
majonez
2 pomidory

Sposób przygotowania:

1. Jajka ugotować, ostudzić, pokroić w kostkę.
2. Kukurydzę i selera odsączyć z zalewy.
3. Ogórki kiszone pokroić w kosteczkę.
4. Pomidory sparzyć, obrać ze skórki, jabłka obrać, pokroić pomidory i jabłka w kostkę.
5. Szynkę pokroić w paseczki lub kostkę, a plastry ananasa w kostkę.
6. Cebulę drobno posiekać.
7. Wszystko wymieszać, dodać majonez, szczypiorek, doprawić solą i pieprzem.

Smacznego!!!

4 komentarze:

  1. O, pysznie się zapowiada :)
    Wesołych Świąt Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu! Życzę Tobie i Twojej Rodzinie wspaniałych Świąt!!!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Moja mama robi podobną, ale zdziwiłam się jak zobaczyłam w jej składzie dodatkowo pomidora i ogórki :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!