14 października 2013

Sałatka z buraczkami i kiszonymi ogórkami

Pyszna sałatka na różowo - bardzo szybka i nieskomplikowana :) Przepis mam od koleżanki Uli.


Składniki:

5 niedużych buraków (gotowanych lub z zalewy, np. takich - KLIK)
4 ugotowane jajka
kilka ogórków kiszonych
1-2 jabłka
1 czerwona cebula
majonez
ewentualnie sól i pieprz

Sposób przygotowania:

1. Buraczki, ogórki kiszone, cebulę, jabłka i jajka kroimy w kostkę.
2. Wszystko mieszamy, dodajemy majonez i doprawiamy do smaku. Mieszamy.
3. Podajemy schłodzoną.
4. Dobrze smakuje już po kilku godzinach, ale najlepsza moim zdaniem jest na drugi dzień.

Smacznego!!!

19 komentarzy:

  1. Nie jadłam jeszcze takiej sałatki, ciekawe jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi miło, że dołączyłaś do akcji! A buraczki kocham pod każdą postacią, połączenie z ogorkami brzmi intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
  3. Odkąd moja mama zaczęła częściej kupować buraczki, tym bardziej mi one smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jadłam nigdy takiej sałatki z buraczkami i majonezem. Trzeba będzie wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zamiast majonezu dodam jogurt i już mam super pomysł na kolację :)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ta czerwona cebulka do przegryzania sałatki?... ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście czerwona cebula też ląduje w sałatce!...:)

      Usuń
  7. A ile taka sałatka postoi w lodówce?

    Krystyna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie nie wiem, u nas po dwóch dniach już jej nie było :)

      Usuń
  8. czy można pominąć jajka? w sensie czy taka sałatka dużo straci na smaku? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda sałatkę można modyfikowac. Nie wiem jak ta konkretna będzie smakować bez jajek - jajka nadają jej łagodności. Ale zawsze można spróbować.

      Usuń
  9. Sałatka przepyszna. Robiłam kilka razy, w smaku przypomina nieco jarzynową. Robiłam też z buraczkami krojonymi z puszki, ale to nie to samo co ze świeżo ugotowanych. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Nam też smakuje najbardziej ze świeżo gotowanych buraków.
      Pozdrawiam

      Usuń
  10. Faktycznie, smakuje lekko jak sałatka jarzynowa, co nie zmienia faktu że jest przepyszna. Ja dodałam do niej posiekanego koperku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sałatka pierwsza klasa. Pychota

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!