28 marca 2013

Pasztet wieprzowy

Święta tuż tuż, a ja zupełnie nie mam weny do pieczenia ciast...Za to wczoraj zrobiłam taki pasztet. Dziś próbowaliśmy - wyszedł pyszny! 


Składniki:

70 dag mięsa wieprzowego - tutaj szynka
40 dag wątróbki drobiowej
20 dag słoniny
3 jajka
liść laurowy
kilka ziarenek ziela angielskiego
kminek
pół łyżeczki gałki muszkatołowej
sól, pieprz, imbir do smaku
3 łyżki suszonej natki pietruszki
2 cebule
3 ząbki czosnku

Sposób przygotowania:

1. Wieprzowinę umyć, pokroić na mniejsze kawałki, zalać wodą i dodać liść laurowy, ziele angielskie, sól, pieprz i kminek i gotować do miękkości. Mięso wyciągnąć z wywaru (ale nie wylewać, bo się przyda).
2. 15 dag słoniny pokroić w kosteczkę. Cebulę i czosnek posiekać.
3. Na patelni rozgrzać odrobinę oleju. Zrumienić cebulę z czosnkiem, następnie dodać pokrojoną słoninę i całość dusić 15 minut.
4. Do patelni dodać wątróbkę i dusić ok. 5 minut.
5. Mięso wieprzowe i wszystko z patelni przepuścić przez maszynkę do mięsa 3 razy. Doprawić gałką muszkatołową, solą, pieprzem i imbirem, dodać natkę pietruszki. Wbić jajka i wymieszać. Jeśli wydaje nam się, że masa jest za sucha to należy dolewać stopniowo wywar z gotowania wieprzowiny (ja dolałam za mało wywaru - ok pół szklanki, następnym razem dodam trochę więcej).
6. Foremki (u mnie aluminiowe) posmarować tłuszczem i obsypać bułką tartą. Na dno formy wyłożyć cieniutkie plastry pozostałej słoniny, nałożyć masę, foremki przykryć folią aluminiową (o czym zapomniałam i dopiero w połowie pieczenia nałożyłam folię). Pasztety piec w 180 st C przez 50 minut.

 Smacznego!!!



Źródło: Dorcia w kuchni


16 komentarzy:

  1. uwielbiam domowy pasztecik ;d

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesolych I Radosnych Świąt Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za życzenia i też życzę wesołego Alleluja!!!
      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Pasztet z tego przepisu robi furore:) a przy tym jest prosty w przygotowaniu i nie potrzeba wielu gatunków miesa. Piekłam już kilka razy i polecam;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny przepis! Dziękuję! :) Pasztet smakuje jak kiedyś, u mamy. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam! Na jaką foremkę jest przewidziany ten pasztet? Bo kupiłam foremki po 600ml ;) nie chcę za pierwszym razem robić wielkoluda;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Moje foremki był małe 6x20cm i wysokie na 6cm. Nie wiem jaka była ich dokładna pojemność, ale rzeczywiście takie foremki po 600 ml wystarczą. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Dziękuję za szybką odpowiedź! Czyli proporcje w przepisie są na 1 blaszkę o podanych przez Panią wymiarach?

      Usuń
    3. O ile dobrze pamietam to robilam w 2 malych blaszkach. Zreszta zobaczy Pani wizualnie ile wyjdzie pasztetu i czy lepiej pakowac je do jednej wiekszej czy do dwoch mniejszych foremek.

      Usuń
  6. Pasztet wspaniały. Dzięki za przepis. Zamiast słoniny można dać boczku świeżego.
    Dodatkowo dzielę pomielone mięso i do jednej części dodaje żurawinę, a do drugiej kulki pieprzu. Relacja!

    OdpowiedzUsuń
  7. Aluminiowe foremki.. gratuluję..

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo podoba mi się przepis. 👍 Do realizacji
    ...☺️

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo podoba mi się przepis. 👍 Do realizacji
    ...☺️

    OdpowiedzUsuń
  10. Właśnie szukałam prostego przepisu i trafiłam na Twój Aniu. Mam zamiar upiec pasztet, więc będzie jak znalazł. Po opiniach widzę, że będzie smaczny. Ja też tak myślę, bo same składniki o tym mówią. Zastanawiam się tylko, dlaczego nie użyłaś w swoim przepisie warzyw. tak więc, jestem ciekawa, czy ma to wpływ na końcowy efekt.Pozdrawiam serdecznie i życzę Ci wszystkiego najlepszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, akurat nie robiłam pasztetu z warzywami, ale zawsze można je dodać. Swoją drogą sama muszę kiedyś spróbować takiej innej wersji. Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!