9 grudnia 2023

Rosół pieczony

 Z takim sposobem na przygotowaniu rosołu można się spotkać w wielu mediach społecznościowych. Postanowiłam i ja wypróbować taki sposób przygotowania rosołu i nie żałuję. Smakuje niesamowicie!

Składniki:

  • kilka gatunków mięsa, u mnie skrzydło z indyka, szponder wołowy i skrzydełka z kurczaka, ale można też dodać kawałek kaczki, udko lub ćwiartkę z kurczaka, szyja z indyka czy żeberko wołowe lub wieprzowe
  • 2-3 marchewki
  • 1-2 pietruszki
  • kilka ząbków czosnku (przynajmniej 2)
  • 1 mały pomidor - u mnie lima, ale mogą być też pomidorki koktajlowe
  • kawałek selera 
  • kawałek pora
  • 1 cebula 
  • gałązka lubczyku lub suszony lubczyk 
  • oliwa z oliwek lub olej

Dodatkowo:

  • 2-3 suszone grzyby
  • woda
  • sól, pieprz
  • natka pietruszki
  • ziele angielskie
  • liść laurowy

Sposób przygotowania: 

1. Mięso umyć, osuszyć.

2. Warzywa obrać. 

3. Na blaszkę z piekarnika wyłożoną papierem do pieczenia wyłożyć mięso, marchew, pietruszkę, seler, pomidora, pora, czosnek i cebulę. Wszystko spryskać olejem lub oliwą, posypać suszonym lubczykiem i włożyć do piekarnika nagrzanego do 180*C i piec 45 minut. Pora należy wyjąć z piekarnika w połowie pieczenia, bo lubi się spalić. 

4. Mięso i warzywa przełożyć do garnka, wlać też powstały z pieczenia płyn. Zalać 2-3 litrami wody, dodać ziele angielskie, liść laurowy, suszone grzyby i gotować na małym ogniu przynajmniej 2 godziny. W razie potrzeby uzupełnić wodę (dolewam zawsze zimną prosto z kranu). 

5. Na koniec doprawić solą i pieprzem, dodać natkę pietruszki. 

6. Podawać z makaronem. 

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!