15 grudnia 2023

Kruche pierniczki z pomarańczą

 W tym roku zachciało mi się pierniczków kruchych i chrupiących. Wyszły bardzo fajne i super do dekorowania. Z ciastem dość trudno się pracuje, ale efekt końcowy wszystko wynagradza.

Składniki:

  • 400 g mąki pszennej
  • 250 g płynnego miodu
  • 130 g masła
  • 1 łyżeczka sody
  • skórka otarta z jednej pomarańczy
  • 2 płaskie łyżki kakao
  • 1 płaska łyżka cynamonu
  • 1 płaska łyżka goździków
  • 1 płaska łyżka imbiru
  • 1 płaska łyżka gałki muszkatołowej

Sposób wykonania:

1. W rondelku rozpuścić masło i miód. Ostudzić.

2. W misce wymieszać mąkę, przyprawy i sodę oraz skórkę z pomarańczy.

3. Wszystko połączyć, zagnieść ciasto, zawinąć w folię i schłodzić 2 godziny. 

4. Po tym czasie ciasto wyjąć, ogrzać 30-60 minut w temperaturze pokojowej. Moje ciasto po ogrzaniu było nadal twarde, więc pokroiłam je na 1cm kromki, wtedy dopiero je rozwałkowywałam krótko i energicznie. Ciasto się trochę kruszy. Rozwałkowane ciasto powinno być cienkie na 2mm.

5. Wykrawać ciasteczka, ostrożnie przenieść na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (pomogłam sobie nożem). Piec w 170*C góra-dół przez 8 minut (w oryginale 12 minut, ale mi po tym czasie się przypaliły, dlatego musiałam skrócić czas). Znacie swój piekarnik, więc najlepiej dostosować się do sprzętu. 

Smacznego!!! 

Źródło: AniaGotuje.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!