10 września 2022

Śliwowica / Nalewka ze śliwek

Witajcie. Dziś alkohol wysokoprocentowy. Sezon na śliwki w pełni, więc polecam zrobić śliwowicę. Jej kolor będzie w dużej mierze zależał od samych śliwek. Ja swoją robiłam w ubiegłym roku pod koniec września, użyłam śliwek węgierek. Jest to trunek, który wymaga długiego leżakowania, ale warto czekać. Na jesienno-zimowe zimne wieczory będzie świetnie rozgrzewać. 

Składniki:

  • 2 kg śliwek węgierek
  • 600 g cukru
  • 1 litr spirytusu 96%
  • 1 litr wódki 40%

Sposób wykonania:

1. Umyte śliwki przepołowić, wyjąć pestki. 

2. Owoce włożyć do dużego słoja, zalać wódką i spirytusem, odstawić na 4-5 tygodni.

3. Po tym czasie zlać alkohol, a owoce zasypać cukrem. Odstawić na kolejne 4 tygodnie. W międzyczasie potrząchać słojem, by cukier się rozpuścił.

4. Odlać syrop, wymieszać ze zlanym wcześniej alkoholem.Odstawić do leżakowania. Po miesiącu można przefiltrować, rozlać do butelek i ponownie odstawić, najlepiej na kilka miesięcy. 

5. Śliwek nie wyrzucam. Przekładam do słoika, zakręcam i przechowuję w lodówce. Mogą stać naprawdę długo i można je wykorzystać do deserów i ciast dla dorosłych. 

Na zdrówko!


Źródło: eksplozjasmaku.es


2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!