16 maja 2022

Sernik harataniec

 Niedawno szukałam przepisu na szybki sernik, bo miałam do wykorzystania ser w wiaderku. Przypadkowo trafiłam na haratańca. I wiecie co? To jeden z najlepszych serników jakie robiłam. Na stałe wskazuje na listę moich ulubionych ciast. 

Składniki:

Ciasto kruche:

  • 3,5 szklanki mąki pszennej
  • 3 żółtka 
  • 3/4 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 4 łyżki śmietany 18% 
  • 220 g masła lub margaryny
  • 1,5 łyżki kakao

Ser:

  • 1 kg mielonego sera twarogowego - może być z wiaderka
  • 100 g masła
  • 1 budyń śmietankowy bez cukru - 40g
  • 3/4 szklanki cukru
  • 2 całe jajka
  • 3 żółtka

Pianka: 

  • 6 białek pozostałych z ciasta i masy serowej
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1 kisiel o dowolnym smaku - ok 70 g

Dodatkowo:

  • słoiczek powideł śliwkowych lub dżemu wiśniowego

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki na kruche ciasto poza kakao zagnieść. Podzielić na 3 równe części. Do jednej z nich dodać kakao i zagnieść, aż ciasto nabierze jednolitego kakaowego koloru. Jedno ciasto jasne i kakaowe włożyć do zamrażarki, a jedno jasne ciasto wyłożyć do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto posmarować powidłem.

2. Zrobić masę serową: do miski włożyć miękkie masło, cukier, jajka i żółtka. Utrzeć na jednolitą masę. Dodać ser i miksować, a na koniec proszek budyniowy. 

3. Na warstwę z dżemem zetrzeć kakaowe ciasto. Następnie wyłożyć masę serową i całość wyrównać. Zrobić piankę - białka ubić na sztywno ze szczyptą soli. Dodać cukier i dokładnie ubić. Na koniec wsypać suchy kisiel i zmiksować na najmniejszych obrotach. Piankę wyłożyć na ser. A na piankę zetrzeć ostatnie jasne ciasto z zamrażarki. 

4. Ciasto piec w 180*C przez ok 50 minut. Sernik ostudzić w piekarniku. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem. 

Smacznego!!!

 

Źródło: smaki-katriny.blogspot.com

4 komentarze:

  1. W najbliższym czasie go zrobię bo kocham serniki, teraz zaplanowałam kruchy z rabarbarem i budyniem, bo mam rabarbar własny, na jedno ciasto:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Basiu, wszystko jest🙂 Jakimś cudem Twój pierwszy komentarz wylądował w spamie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz tak blogger działa:-(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!