1 grudnia 2013

Brazylianka

Kolejne już ciasto ze zbiorów siostry Anastazji, które Wam serdecznie polecam!


Składniki:

Spody miodowe (blaszka 36x24cm):
50 dag mąki
2 jajka
10 dag margaryny
4 łyżki miody płynnego
2 łyżeczki sody
25 dag cukru pudru
10 łyżek kwaśnej śmietany (jeśli ciasto jest miękkie należy zmniejszyć ilość śmietany)

Krem:
1 szklanka mleka
10 dag cukru
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka mąki ziemniaczanej
15 dag masła
1 cukier waniliowy

Masa jabłkowa:
1 kg jabłek ( u mnie litrowy słoik jabłek prażonych)
1 galaretka (dowolny smak)

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki ciasta zagnieść, schłodzić, podzielić na 3 części i upiec w 200 st C przez 20 minut. Wystudzić.
2. Z mleka, cukru, cukru waniliowego i mąki ugotować budyń. Masło utrzeć i dodawać partiami przestudzimy budyń. Dobrze utrzeć.
3. Prażone jabłka zagotować, wsypać suchą galaretkę i mieszać do rozpuszczenia.
4. Przełożyć ciasto od dołu: placek miodowy - krem - placek miodowy - jabłka - placek miodowy. Całość polać polewą.
5. Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień.

Smacznego!!!

8 komentarzy:

  1. Mmm, ta masa miodowa musi się wspaniale komponować. :) Lubię ciasta na bazie miodu.

    Pozdrawiam, IS

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale ;D Ostatnio robiłam delicje serowo-jabłkową.. Uwielbiam jabłka w takiej galaretce :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na bardzo pracowite :)
    Obłędne

    OdpowiedzUsuń
  4. Aniu, pszczółko moja -Ty jesteś pracuś! Ciasto wygląda na bardzo smaczne- tego nie piekłam, ale na razie odpuszczam sobie, bo chyba ostatnio przejadłam się ciastami na bazie miodu i muszę odpocząć do piernika świątecznego.
    Pozdrawiam wieczornie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, to ciasto piekłam już jakiś czas temu :)
      W adwencie daję sobie spokój z pieczeniem, też odpoczywam, wszak na Święta trzeba będzie coś upiec coś więcej:)
      A na blogu będą się pojawiać te przepisy, których wcześniej nie udało mi się pokazać. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  5. Ale pysznie to ciacho wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!