7 grudnia 2013

Chałka migdałowa z rodzynkami

Bazą dla tej chałki jest przepis, który już się pojawił na blogu. Zapraszam na pyszną i aromatyczną modyfikację :)


Składniki:

550 g mąki pszennej
4 łyżki cukru
1 jajko
25 g drożdży
1 cukier migdałowy
1 szklanka mleka
2 łyżki masła
szczypta soli
garść rodzynek wcześniej namoczonych w wodzie

Kruszonka:
2 łyżki mąki
1 łyżka masła
1 łyżka cukru

Dodatkowo:
jajko do posmarowania chałki

Sposób przygotowania:

1. Ciepłe mleko mieszamy z cukrem, drożdżami i jedną łyżką maki. Odstawiamy pod ściereczką do wyrośnięcia.
2. Masło, topimy i studzimy. Wszystkie składniki mieszamy i dodajemy wyrośnięty rozczyn. Ciasto miksujemy mikserem z hakami, aż zacznie odstawać do miski, a potem zagniatamy ręcznie. Dodajemy odsączone rodzynki i mieszamy. Odstawiamy ciasto na 30 minut do wyrośnięcia.
3. Gdy ciasto podwoi swoją objętość, lekko zagniatamy i dzielimy na 6 części, zaplatamy 2 warkocze na dwie chałki. Przekładamy do przygotowanych keksówek (posmarowanych masłem i obsypanych bułką tartą), przykrywamy ściereczką na 20 minut do wyrośnięcia.
4. Wyrośnięte chałki smarujemy jajkiem i posypujemy kruszonką.
5. Pieczemy w 180 st. C przez 30-40 minut do zrumienienia.

Smacznego!!!

7 komentarzy:

  1. Jak ja dawno nie jadłam chałki. A teraz właśnie piję kawę i chętnie poczęstowałabym się tej Twojej bo ...z rodzynkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam chałki, migdałowa musiała być wyjątkowo pyszna :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!