10 sierpnia 2023

Drożdżówka z jagodami

 Ostatnio sporo u mnie wypieków, ale sezon na letnie owoce w pełni, więc korzystam. Tym razem zamarzyła mi się drożdżówka z jagodami i kruszonką. Wyszła przepyszna, pachnąca, pulchna i sprężysta :-)

Składniki (blaszka 24x24cm):

Zaczyn: 

  • 30 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżka mąki
  • 120 ml ciepłego, ale nie gorącego mleka

Ciasto:

  • 320 g mąki
  • 3 jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 60 g masła - rozpuszczonego
  • + niepełna szklanka jagód leśnych wymieszanych z 1 łyżeczką mąki ziemniaczanej

Kruszonka: 

  • 2 duże łyżki mąki
  • 1 łyżka cukru
  • 1 łyżka masła
  • 1 płaska łyżeczka cukru waniliowego

Sposób przygotowania:

1. Z podanych składników zrobić zaczyn, odstawić w ciepłe miejsce do podrośnięcia. 

2. Jajka utrzeć z cukrem. 

3. Do miski przesiać mąkę, dodać wyrośnięty rozczyn, roztopione przestudzone masło i jajka ubite z cukrem. Wyrobić ciasto. Będzie luźne, ale nie należy dodawać więcej mąki. Ciasto wyrabiałam mikserem z hakami przez około 8-10 minut. 

4. Ciasto przykryć, odstawić do podwojenia objętości. Ciasto przełożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Posypać jagodami wymieszanymi z mąką ziemniaczaną. Odstawić do podrośnięcia na około 15 minut. W międzyczasie składniki na kruszonkę rozetrzeć palcami, wyłożyć na ciasto. 

5. Piec w piekarniku nagrzanym do 180*C przez30-35 minut. 

Smacznego!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!