7 sierpnia 2023

Jak przechowywać rukolę i inne sałaty

 Dziś post z poradami ;-)

W tym sezonie wysiałam dość sporo rukoli i praktycznie jemy ją na okrągło. Na początku miałam problem z jej przechowywaniem, ponieważ działkę mam w sporej odległości od domu i nie mogę korzystać ze świeżo zerwanej prosto z ogródka. Ale znalazłam na nią sposób. 

Zaopatrzyłam się w wirówkę do sałat - wspaniałe urządzenie, ale i bez niego można się obejść. 

Podany sposób nadaje się i do kupnych i do własnych sałat, nie tylko rukoli. 

1. Rukolę dokładnie umyć. Zalewam rukolę sporą ilością wody i odstawiam na momencik. Odsączyć. Włożyć do wirówki i pozbyć się nadmiaru wody. Jeśli nie masz wirówki, należy osuszyć rukolę poprzez rozłożenie jej na ściereczce lub ręczniku papierowym, by trochę obeschła.

2. Plastikowy pojemnik wyłożyć 1 listkiem ręcznika papierowego. Ułożyć luźno rukolę. Przykryć listkiem ręcznika papierowego i zamknąć pojemnik. Tak zapakowaną rukolę przechowywać w lodówce. Spokojnie wytrzyma jędrna i soczysta przez tydzień, a nawet i dłużej - szczególnie ta z własnego ogródka. 

3. W taki sam sposób postępowałam z liśćmi sałaty masłowej z własnej uprawy i również bardzo dobrze się przechowywała. Była świeża i krucha ;-)

Polecam i smacznego!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!