18 grudnia 2022

Pierniczki z lukrem

 Jak co roku pojawia się nowy przepis na pierniczki. Te pierniczki nie muszą leżakować. Wychodzą miękkie pod warunkiem, że nie rozwałkujemy ciasta zbyt mocno. Wystarczy na 6-7 mm i po upieczeniu można cieszyć się miękkimi pierniczkami. Akurat ja wałkowałam nieco cieniej, ponieważ chciałam lekko chrupiące pierniczki i takie właśnie wyszły. Dodatkowo je polukrowałam.

Składniki:

  • 500 g mąki pszennej
  • 2 jajka
  • 120 g masła
  • 180 g cukru
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1 opakowanie przyprawy do piernika
  • 3 łyżki miodu

Sposób przygotowania:

1. W rondelku roztopić masło, cukier, kakao i miód. 

2. Do masy dodać 200 g mąki, wymieszać i pozostawić do przestudzenia. 

3. Potem dodać resztę mąki, jajka i sodę rozpuszczoną w odrobinie wody. Zagnieść ciasto, tak by było gładkie i elastyczne. 

4. Ciasto rozwałkować na grubość ok 6-7 mam. Wykrawać dowolne wzory. Piec w 170*C przez 10-11 minut. Po wystudzeniu można udekorować lukrem lub polewą. 

Smacznego!!!

Źródło: Instagram, anna_od_strony_kuchni

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!