29 grudnia 2022

Grzaniec na białym winie

 Trzy tygodnie temu pokazałam Wam tradycyjnego grzańca na wytrawnym czerwonym winie, a dziś zapraszam na wersję z białym winem. Może ktoś się skusi go przygotować np. na wieczór sylwestrowy.

Składniki:

  • 1 butelka białego wina (miałam półsłodkie)
  • 1/2 szklanki soku jabłkowego
  • 1 jabłko
  • 1 pomarańcza
  • 1/2 cytryny
  • 1/2 szklanki żurawiny (miałam mrożoną)
  • 1 gwiazdka anyżu
  • 1 laska cynamonu
  • kilka goździków
  • gałka muszkatołowa
  • miód

Sposób przygotowania:

1. Cytrusy sparzyć wrzątkiem, jabłko umyć. Owoce pokroić w grube kawałki. Umieścić w garnku. Dodać pozostałe składniki. 

2. Całość podgrzać na małym ogniu, ale ostrożnie, by nie zagotować. gorący napój rozlać do szklaneczek, dodać owoce do dekoracji. 

Na zdrówko! 

Przy okazji życzę wszystkim szczęśliwego Nowego Roku!

Źródło: Madame Edith


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!