10 grudnia 2022

Masa grysikowa z amaretto do piernika staropolskiego

 W ubiegłym roku wyjątkowo zamarzyła mi się masa grysikowa do piernika staropolskiego. Do tego pojawiła się jeszcze cienka warstwa dżemu z czarnej porzeczki. Polecam Wam tę masę. Piernik po odstaniu był mięciutki i delikatny.

Przełożyłam dwa pierniki masą grysikową. Trochę masy mi zostało, dlatego przełożyłam nią część ciasteczek orzeszków. 

Taką masę można również wykorzystać do przełożenia miodownika.

Składniki:

  • 3 szklanki mleka
  • 1 cukier waniliowy
  • 7-8 łyżek kaszy manny błyskawicznej
  • 2/3 szklanki cukru
  • 200 g masła
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 1 mały kieliszek amaretto

Sposób przygotowania:

1. Dwie szklanki mleka zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. W pozostałej części mleka wymieszać kaszę manną. Wlać na gotujące się mleko, mieszać do zgęstnienia, a następnie pozostawić do całkowitego wystudzenia. 

2. Masło w temperaturze pokojowej utrzeć z cukrem pudrem, a następnie partiami dodawać grysik. Kiedy masa będzie gotowa, dodać amaretto i zmiksować. Masą przełożyć piernika. U mnie był najpierw blat piernikowy, potem cienka warstwa dżemu z czarnej porzeczki, potem część masy grysikowej, następnie znów piernik, dżem i masa i na koniec piernik. Ciasto schłodzić, po dwóch trzech dniach polukrować lub oblać polewą i udekorować. 

Smacznego!!!

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!