7 lutego 2022

Kruche babeczki z budyniem

 W niedzielę po południu zachciało nam się coś słodkiego. Szybko zrobiłam budyń, zagniotłam proste ciasto i upiekłam takie babeczki. Dla wielu z nas to pewnie wspomnienie z dzieciństwa, dlatego tym bardziej polecam przepis, który myślami i smakiem przeniesie nas do dziecięcych lat!

Składniki (u mnie 25 sztuk):

Ciasto:

  • 300g mąki pszennej
  • 100 g cukru pudru
  • 100 g zimnego masła
  • 2 jajka
  • 2 łyżki śmietany 
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

Budyń:

  • 1 opakowanie budyniu (waniliowego lub śmietankowego)
  • 500 ml mleka
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki cukru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego

Sposób przygotowania:

1. Ugotować budyń, większą część mleka zagotować z cukrem i cukrem waniliowym, pozostałe mleko wymieszać z proszkiem budyniowym i mąką ziemniaczaną. Dodatkowa mąka nada budyniowy super gęstości.Na gotujące się mleko wlać mieszankę z budyniem, gotować i mieszać aż zgęstnieje. 

2. Z podanych składników zagnieść ciasto, rozwałkować, na każdą babeczkę wyciąć po 2 kółka np. za pomocą szklanki. Foremki posmarować tłuszczem, wyłożyć jeden krążek ciasta, dodać łyżeczkę budyniu, przykryć drugim krążkiem ciasta. Zlepić boki. Babeczki można ponakłuwać z wierzchu. 

3. Piec w 200*C przez około 15-18 minut. Studzić na kratce. Po wystudzeniu oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!


 Źródło: doradcasmaku.pl


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!