24 lutego 2022

Pączki z dziurką / Oponki na drożdżach

Nastał ten dzień, dziś Tłusty Czwartek 🍩 Z tej okazji i nas pyszne, puszyste pączki z dziurką, bez nadzienia, oprószone cukrem pudrem. Pominęłam ekstrakt z pomarańczy i skórkę pomarańczową - chciałam, by były to zwykłe pączki z dziurką. Zapraszam serdecznie 😋

Składniki:

  • 450g mąki pszennej
  • 15g świeżych drożdży
  • 1 szklanka letniego mleka
  • 1/3 szklanka cukru
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 60g roztopionego i przestudzonego masła
  • 1 łyżka ekstraktu z pomarańczy (można pominąć)
  • skórka otarta z jednej pomarańczy (można pominąć)

Sposób przygotowania:

1. Mąkę przesiać. 

2. Zrobić rozczyn ( drożdże rozrobić z częścią cukru i połową letniego mleka, dodać łyżkę mąki i pozostawić do wyrośnięcia).

3. Do mąki dodać wyrośnięty rozczyn i pozostałe składniki. Wyrobić ciasto, na początku mieszałem mikserem z końcówkami do ciasta drożdżowego. Gotowe elastyczne ciasto pozostawić w misce pod przykryciem do podwojenia swojej objętości (1-1,5h). 

4. Po tym czasie ciasto wyjąć na stolnicę podsypaną mąką. Rozwałkować na grubość 1-2 cm, szklanką wyciąć kółka, a zakrętką od butelki wyciąć środki. Pączki przykryć ściereczką i odstawić do podwojenia objętości.

5. Pączki smażyć na oleju lub innym tłuszczem z obu stron na rumiano.

6. Ostudzone pączki oprószyć cukrem pudrem lub polukrować wedle uznania. 

Smacznego!!!

Źródło:mojewypieki.com


 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!