17 lutego 2022

Gnocchi / Kopytka w sosie ze szpinakiem

 Gnocchi to taka włoska wersja naszych kopytek. Są zazwyczaj mniejsze i nieco twardsze, ale równie pyszne. Użyłam akurat kopytek, które zostały mi z poprzedniego dnia. Chciałam przygotować obiad szybciutko. Znaleziony w internecie przepis okazał się idealny. Kluseczki wyszły przepyszne i syte. Polecam!

Składniki: 

  • 500 g kopytek / gnocchi
  • 4-5 garści świeżego szpinaku
  • 150 ml śmietany 18% lub 30%
  • 3-4 łyżki pokrojonej w drobną kosteczkę mozzarelli
  • 2 garści pomidorków koktajlowych
  • sól, pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • oliwa

Sposób wykonania:

1. Na patelni rozgrzać oliwę, wrzucić kopytka i smażyć, aż zaczną lekko się rumienić. Dorzucić szpinak i dusić, aż zmniejszy swoją objętość. 

2. Następnie dodać śmietanę, sól, pieprz i gałkę muszkatołową. Chwilkę dusić, po czym wrzucić mozzarellę oraz pokrojone na pół pomidorki. Całość dusić koło 2-3 minut. I gotowe🙂 

Smacznego!!!

Źródło: przepiski.pl


1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!