13 sierpnia 2020

Placuszki z kaszy manny

Robiłam ostatnio porządki w szafkach kuchennych i znalazłam aż 3 paczki kaszy manny. Trzeba ją wykorzystać i akurat natrafiłam na przepis na placuszki. Moje dzieci były zachwycone śniadaniem w takiej wersji.


Składniki (na 20 małych placuszków):
  • 1 szklanka ciepłego mleka
  • 1 szklanka kaszy manny błyskawicznej
  • 2 łyżki cukru
  • aromat waniliowy
  • 2 jajka (białka i żółtka osobno)
  • 50 g masła - roztopionego

Sposób wykonania:

1. W misce umieścić kaszę i ciepłe mleko, wymieszać, odstawić na 20 minut, by kasza wchłonęła płyn.
2. Do masy dodać żółtka, cukier, aromat waniliowy i roztopione masło, wymieszać.
3. Białka ubić ze szczyptą soli, dodać do masy i delikatnie całość wymieszać. Na suchej patelni nakładać łyżką porcje ciasta i smażyć nas małym ogniu na rumiano z obu stron. Nie potrzeba dodatkowego tłuszczu, ten w placuszkach wystarczy.
4. Podawać wedle uznania - u nas z domową galaretką z czerwonej porzeczki.

Smacznego!!!

Źródło: Kobieta wszechjedząca

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!