23 marca 2020

Sałatka gyros z prażoną cebulką

Zupełnie odmieniona sałatka gyros. Przepis mam od koleżanki z pracy. Największą robotę robi tu prażona cebulka - nadaje charakteru całej sałatce. Polecam.


Składniki:

1 kapusta pekińska
filet z piersi z kurczaka obsmażony w przyprawie gyros
pieczarki (10-15 sztuk)
prażona cebulka
Sos czosnkowy: 2-4 zmiażdżone ząbki czosnku, 4 łyżki majonezu + 2 łyżki jogurtu naturalnego + 1 łyżeczka musztardy + sól, pieprz

Sposób wykonania:

1. Składniki sosu połączyć. Doprawić do smaku.
2. Obsmażoną pierś z kurczaka pokroić w kostkę.
3. Pieczarki pokroić w plastry lub kostkę, obsmażyć na oleju.
4. Sos czosnkowy wymieszać z posiekaną kapustą pekińską.
5. Ułożyć sałatkę w salaterce (od dołu): połowa kapusty z sosem - pieczarki - kurczak - reszta kapusty z sosem - na wierzch prażona cebulka.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Ile ma być czosnku do tego sosu czosnkowego?



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za czujność. Dałam 2 ząbki, dla nas była to ilość wystarczaja. Ale mozna dać wg własnych preferencji. Moja koleżanka dała 4, bo lubi ostre smaki. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Super modyfikacja klasycznego gyrosa, musi być przepyszna! Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo mi sie posoba taka sałatka. A prażoną cebulkę uwiwlbiam ;-(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!