26 marca 2020

Kawówka / Nalewka z ziaren kawy

Nalewka z kawy należy do tych całorocznych, bo składniki dostępne są o każdej porze roku. Idealna nie tylko dla miłośników kawy.


Składniki:

500ml spirytusu 96%
3 szklanki wody
1 szklanka cukru
4 cukry waniliowe
140 ziaren kawy

Sposób przyrządzenia:

1. Wodę i cukry zagotować, ostudzić. Dodać spirytus, ziarna kawy. Słoik zakręcić i odstawić na około 1 miesiąc - u mnie stała w barku. Nie należy dłużej trzymać ziaren kawy w alkoholu, bo zgorzknieje.
2. Jak już widzimy, że nalewka jest ciemna po 4 tygodniach już można ją znać - wystarczy przelać przez sitko. Kawówka nie wymaga filtrowania.

Na zdrówko!

5 komentarzy:

  1. No to takie pyszności to ja rozumiem. Wszystko co związane z kawą to dla mnie świetna sprawa. Może i tu sklep internetowy https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-GIMA-204.html i ich pyszne kawy was zainteresują

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, czy zamiast spirytusu można użyć bimbru? Ile procent ma Pani nalewka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. Myślę, że śmiało można użyć bimbru. Nie wiem ile procent ma moja nalewka... Ale myślę, że na bimbrze z pewnością wyjdzie dobrze.

      Usuń
    2. Gotowy wyrób ma około 34%

      Usuń
  3. Brzmi super! Bardzo lubię takie alkohole, a tym bardziej robić je samodzielnie. Podpowiedz proszę jakiej konkretnie kawy użyłaś do tej nalewki? Myślałam, aby zamówić jakąś ze sklepu https://blueberryroasters.pl/ - mają tutaj własną palarnię kaw, więc powinna być dobra...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!