18 marca 2020

Babka marmurkowa na oleju

Pyszna, prosta i szybka babka na stół wielkanocny lub do weekendowej kawki.


Składniki: 

4 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżka cukru waniliowego
2 pełne szklanki mąki pszennej
1/4 szklanki mleka
3/4 szklanki oleju
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 pełna łyżka kakao

Sposób wykonania:

1. Jajka ubić z cukrami na puch. Cienką stróżką wlać olej i nadal miksować. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia, a na koniec mleko.
2. Formę na babkę posmarować margaryną i oprószyć bułką tartą. Wlać 2/3 ciasta. Do pozostałego ciasta dodać kakao i 2-3 łyżki mleka i zmiksować do połączenia. Ciemne ciasto przelać na jasne do blaszki.
3. Piec w 170 st.C przez 50-60 minut - do suchego patyczka.
4. Po upieczeniu można dowolnie udekorować.

Smacznego!!!

31 komentarzy:

  1. Czy mąki 2 łyżki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pychotka, uwielbiam babki. Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wychodzi ...bardzo prosta ,ale dla mnie coś nowego bo jest ten dodatek mleka, który świetnie wpływa na finalny efekt.Polecam ten przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepis bardzo ciekawy, już widzę swoich domowników jak się ścigają kto zje więcej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Babka marmurkowa to moje ulubione ciasto. Ogromnie dziękuję za przepis. Wydrukowałam go sobie. Jutro postaram się zrobić po zakupie składników. Ta moja czasami ma problem z zakalcem, ale robiłam trochę inaczej. Jutro wibruję z tego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta babka naprawdę jest świetna. Moi bliscy po prostu uwielbiają ją. Mamy teraz też gości=uchodźców z Ukrainy, im też bardzo ta babka smakuje.
    Wprowadziłam tylko małą poprawkę dodając szczyptę soli.

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzisiaj zabieram się za ten przepis, faktycznie bardzo prosty przepis, ale ja dodam jeszcze rodzynek do jasnego ciasta dam znać czy wyszła 🤔🤔😊😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam babka wyszła idealna, pięknie wyrosła dodałam rodzynki jak pisałam wyżej, dodałam też o jedną łyżeczkę proszku do pieczenia więcej no i jest idealna 👌👌👌pychotka

    OdpowiedzUsuń
  9. Wychodzi super. Dziękuję 😁

    OdpowiedzUsuń
  10. Babka jest przepyszna, puszysta... REWELACJA.... 🥰

    OdpowiedzUsuń
  11. Część a jak mam małe jajka to też 3 sztuki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 4 jajka. Ale jeśli masz naprawdę malutkie jajka, to proponuję dać jedno więcej.

      Usuń
  12. Właśnie robię 😊😋

    OdpowiedzUsuń
  13. Jaka wielkości formy do upieczenia babki?Chodzi mi o foremkę średnica?

    OdpowiedzUsuń
  14. Biorę się za pieczenie, bardzo prosty przepis, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja niestety zapomniałam dodać mleko do ciasta z kakao ;). Mam nadzieję, że mimo to wyjdzie 🫣.

    OdpowiedzUsuń
  16. Chciałam upiec w foremce keksowce, którą wybrać dłuższą czy krótsza?

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam! I odkąd kupiłam mikser ariete vintage robię dość często :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Witam czy z tymi proporcjami mogę upiec babkę np. cytrynową lub pomarańczową

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!