31 października 2015

Kruche ciasto ze śliwkami i pianką

Jesienią na stole nie może zabraknąć zwykłego, ale jakże pysznego ciasta kruchego z węgierkami.


Składniki (blaszka 24x36cm):

3 szklanki mąki
cukier waniliowy (domowy)
1/2 szklanki cukru
250 g masła
1-2 łyżki śmietany
6 jajek
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1/2 szklanki cukru do białek
1 kisiel cytrynowy (lub wedle uznania)
ok 1 kg wypestkowanych śliwek węgierek

Sposób wykonania:

1. Na stolnicę dajemy mąkę, masło, całość siekamy, następnie dodajemy żółtka, cukier, proszek do pieczenia i śmietanę. Zagniatamy ciasto, dzielimy na 2/3 i 1/3, zawijamy w folię. Mniejszą część wkładamy do zamrażalnika, a większą do lodówki na 30 minut.
2. Większą część ciasta  wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem i nakłuwamy widelcem.
3. Na cieście układamy śliwki wydrylowane śliwki skórką do dołu.
4. Białka ubijamy na sztywno z cukrem, a na koniec dodajemy kisiel i dokładnie mieszamy.
5. Pianę wykładamy na śliwki, a na wierzch ścieramy ciasto z zamrażarki. Ciasto pieczemy w 180 st. C przez ok 50 minut (do zrumienienia).

Smacznego!!!


Źródło: Garnek

8 komentarzy:

  1. wygląda pysznie :)
    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robię go często, ale ostatnio kury na wsi " nie niosą", a sklepowych jajek nie lubię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ono naprawdę wygląda pysznie. Właśnie takie jak lubię. Aż by się chciało sięgnąć ręką po kawałek tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie proste, klasyczne ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki to ma byc kisiel? Nie widze go posrod produktow?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dzięki. Już uzupełniłam. Ja dałam cytrynowy. Chodzi oczywiście o taki suchy prosto z torebki :)
      Pozdrawiam!

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!