16 października 2015

Przekładaniec miodowy z jabłkami i masą budyniową

Pomysł na ciasto zaczerpnęłam ze zbiorów siostry Anastazji. Polecam serdecznie! Ciasto jest przepyszne :)


Składniki (blaszka 36x24cm):

Ciasto:
25 dag masła / margaryny
4 jajka
3 łyżki miodu płynnego
1/4 szklanki esencji z czarnej herbaty
30 dag mąki
10 dag cukru kryształu
1 łyżeczka sody
przyprawa do piernika

Masa jabłkowa:
1,5 kg jabłek
1 łżka masła
1 żółta galaretka
cukier do smaku - opcjonalnie

Masa budyniowa:
500 ml mleka
4-5 łyżek cukru (wedle smaku)
20 dag masła
2 budynie waniliowe lub śmietankowe

Dodatkowo:
okrągłe biszkopty
2 czerwone galaretki przygotowane wg przepisu na opakowaniu

Sposób wykonania:

1. Zrobić ciasto miodowe: miękką margarynę utrzeć z cukrem, stopniowo dodawać żółtka, mąkę przesianą z sodą i przyprawą do piernika oraz miód wymieszany z herbatą.  Z białek ubić pianę i delikatnie wymieszać z ciastem. Ciasto przełożyć do blachy wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w 180 st. C do suchego patyczka. Po wystudzeniu, ciasto przekroić na 2 blaty.
2. Obrane jabłka zetrzeć na tarce jarzynowej. Masło roztopić i dodać do niego jabłka i prażyć. Zdjąć z ognia, dodać suchą żółtą galaretkę i ewentualnie dodać cukru do smaku. Dokładnie wymieszać.
3. Zrobić masę budyniową, najpierw zrobić budyń z mleka, cukru i budyniu. Kiedy budyń będzie zimny, utrzeć masło i stopniowo dodawać budyń.
4. Złożyć ciasto (od dołu): ciasto miodowe - 1/2 masy budyniowej - tężąca masa jabłkowa - warstwa okrągłych biszkoptów - tężąca czerwona galaretka (w tym momencie wkładam ciasto do lodówki, by galaretka całkowicie stężała), na czerwoną galaretkę wyłożyć pozostałą masę budyniową i na wierzch ciasto miodowe. Na gotowe ciasto można wylać polewę kakaową, ja tylko oprószyłam cukrem pudrem.
5. Ciasto najlepiej smakuje na drugi dzień.

Smacznego!!!

6 komentarzy:

  1. Wygląda bajecznie- może zrobię na Barbarę:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Genialny kolorowy okaz ciasta. Bardzo mi się podoba. A kiedy tak patrzę to ślinka mi cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam- przepyszny! Pięknie widać u Ciebie wszystkie warstwy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie warstwowe ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale mi narobiłaś smaka! zapisuje do zakładek i będę robiła w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!