24 października 2015

Tort ananasowy z kremem straciatella

Byłam bardzo zadowolona z tego tortu, nie tylko dlatego, że był smaczny, ale że udało mi się go zrobić z produktów, które akurat miałam w domu i nie musiałam wychodzić na zakupy. Miałam niewiele czasu na jego przygotowanie i wymyśliłam sobie taki, który nie jest zbyt pracochłonny. Jednego wieczoru upiekłam biszkopt i zrobiłam budyń do kremu, a następnego dnia zrobiłam krem, galaretkę i złożyłam tort w całość. Efekt bardzo zadowalający. Polecam serdecznie!


Składniki (tortownica 23-26cm):

Biszkopt:
6 jajek
10 łyżek cukru
6 łyżek mąki pszennej
6 łyżek mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia

Krem:
1 i 2/3 szklanki mleka
1 budyń waniliowy / śmietankowy
2 łyżki cukru
1 cukier waniliowy
250 g miękkiej margaryny lub masła
ananas z puszki pokrojony w kosteczkę
tarta gorzka czekolada

Dodatkowo:
galaretka zrobiona wg przepisu na opakowaniu (smak dowolny - u mnie pomarańczowy)
plastry ananasa z puszki
tarta gorzka czekolada do dekoracji

Sposób wykonania:

1. Zrobić biszkopt, białka ubić ze szczyptą soli na sztywno, dodać cukier i dobrze ubić, następnie stopniowo dodawać żółtka, cały czas ubijać. Na koniec dodać przesiane mąki z proszkiem do pieczenia i wymieszać delikatnie na najmniejszych obrotach. Biszkopt przelać do tortownicy, piec w 180 st. C przez 30-40 minut. Całkowicie wystudzić. Pokroić na 3 blaty.
2. Z mleka, cukru i budyniu ugotować budyń i całkowicie wystudzić. Miękką margarynę lub masło utrzeć, stopniowo dodawać budyń i miksować do uzyskania puszystej masy. Dodać 3-4 łyżki syropu z puszki z ananasów. Odłożyć 3-4 łyżki masy budyniowej do dekoracji. Do reszty dodać ananasy pokrojone w kosteczkę i tartą gorzką czekoladę (ilość wedle uznania) i wymieszać łyżką.
3. Galaretkę przygotować według przepisu na opakowaniu (zwykle zmniejszam ilość wody do 350-400 ml). Odstawić do lekkiego stężenia.
4. Przełożyć torta: każdy blat należy nasączyć syropem z ananasów, przełożyć kremem straciatella z ananasami. Wierzch i boki posmarować pozostałą masą budyniową bez dodatków. Na wierzchu ułożyć krążki ananasa, zalać tężącą galaretką. Po stężeniu boki tortu obsypać tartą gorzką czekoladą. Tort schłodzić w lodówce najlepiej przez całą noc.

Smacznego!!!
 

1 komentarz:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!