14 kwietnia 2014

Wafle z galaretką / masą galaretkową

To jedne z moich ulubionych wafli, które moja mama robiła od zawsze!


Składniki:
  • 1 opakowanie wafli
  • 1 kostka margaryny
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka śmietany
  • 2 dowolne galaretki
Sposób wykonania:

1. Margarynę, cukier i śmietanę zagotować.
2. Zdjąć z ognia i wsypać galaretki. Mieszać do rozpuszczenia. Ostudzić, ale nie całkowicie.
3. Letnią masą przełożyć wafle.
4. Wafla włożyć do lodówki, by masa stężała.

Smacznego!!!

16 komentarzy:

  1. Bardzo lubię wafle .....ale z galaretką jeszcze nie robiłam.....

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znałam takiego przepisu na wafla! A brzmi ciekawie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniko, polecam! Wafle z masą galaretkową są naprawdę pycha!

      Usuń
    2. Wszystkie sa pyszne,najlepiej smakuja z galaretka pomaranczowa,poziomkową,cytrynową,malinowa,ale nie polecam wiśniowej,i ja daję poł szklanki cukru bo są za slodkie.

      Usuń
    3. Jutro zrobię masę kakaowo orzechowa ponieważ takie uwielbiam dzięki serdeczne za ten przepis,a ta kajamkowa zapewne pyszna ale wypróbuje na nowy rok,potwierdzam że przekladajac ciepłą masą robią sie gumowe,a tluszcz rozdziela się wtedy kiedy mamy margarynę gorszej jakosci,też mi się tak robiło,najlepsza to palma z murzynkiem albo kasia,też to wyczytałam w internecie,za wszystkie informacje dziękuję i też się nimi dzielę.Wszystkim kochającym słodkości życzę zdrowych,spokojnych świąt...Maryla

      Usuń
  3. Domowe wafelki są najlepsze! Wspominam dzieciństwo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka śmietane?

    OdpowiedzUsuń
  5. z tego przepisu masy wystarczy na 1 wafel czy 2??i czy smietana duza czy mała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masy wystarczy na jeden przekładany wafel (u mnie kwadratowe, 5 sztuk). A śmietany, jak pisze w przepisie, ma być 1 SZKLANKA. Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Robiłam jakiś czas temu chyba takie same wafle, ale w każdym bądź razie te same składniki i nazwa, ale z przepisu mamy, gdzie nie było napisane jaką masa przekładać, więc przełożyłam letnią. Ale niestety wafle wyszły trochę bardzo twarde, więc rada dla wszystkich, jeśli chcecie takie wafelkii jak ze sklepu, czyli chrupiące, ale nasiąknięte lekko, to polecam wylewać dość ciepłą masę. Pozdrawiam gorąco. Ps, bardzo fajny blog, jeden z nielicznych, gdzie można znaleźć przepisy z podstawowych składników. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za pozostawiony komentarz.
      Ja z kolei mam negatywne wspomnienia z wykładaniem ciepłej masy na wafle - całość zrobiła się wówczas strasznie gumowa...

      Usuń
  7. Galaretkowa masa, jeszcze takiej nie robiłam w domu. Trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne pyszne pyszne! Robie bardzo czesto, dzieki za przepis!
    Pozdrawiam, Laura

    OdpowiedzUsuń
  9. Są bardzo dobre. Moja mama takie robi zawsze. Pyszne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!