12 kwietnia 2014

Babka kawowa

Pyszna, aromatyczna, wilgotna babka :) Przepis znalazłam na blogu Arabeska.


Składniki:

1/4 szklanki kawy rozpuszczalnej (proszek)
2 łyżki ciepłej wody
3 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
250 g masła
1 i 1/2 szklanki cukru
1 szklanka mleka
6 jajek
1/2 szklanki kwaśnej śmietany
olejek waniliowy do smaku

Lukier:
1 szklanka cukru pudru
2-3 łyżki mleka

Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
2. Kawę wymieszać z wodą.
3. Mąkę, sól, proszek do pieczenia i sodę razem wymieszać.
4. Masło zmiksować z cukrem, dodawać po jednym jajku i mieszać, aż masa będzie jednolita i puszysta. Wsypać mieszankę mączną, dodać 1 łyżkę kawy, potem dodawać stopniowo mleko, śmietanę i olejek i wszystko miksować. 1 i 1/4 szklanki ciasta odłożyć do innego naczynia i wymieszać tę część z pozostałą kawą.
5. Jasne ciasto przełożyć do dużej formy z kominkiem na babki. Na wierzch wyłożyć ciasto kawowe, lekko zamieszać.
6. Piec w 180 st. C przez 50-60 minut, do suchego patyczka.
7. Po upieczeniu przetrzymać babkę jeszcze kwadrans, po czym wyjąć. Jeszcze ciepłe ciasto polukrować i posypać posypką. Ostudzić.

Smacznego!!!

Źródło: Arabeska

4 komentarze:

  1. Anusiu, nie mam przepisu na babkę kawową i na pewno ją wypróbuję, bo uwielbiam wszystkie babki- takie wspomnienie z dzieciństwa. Wygląda na wilgotną. U mnie zażyczyli sobie na święta babkę gotowaną, więc niech im będzie. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dokładnie to 1/4 czego?łyżeczki?chodzi mi o ilość kawy :-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o szklanke. juz dopisalam. dziekuje za zwrocenie uwagi.

      Usuń
  3. Lubię takie babki i masz super blog

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!