10 stycznia 2024

Podkarpackie hreczanyki, czyli kotlety mielone z kaszą gryczaną

 Całe życie mieszkam na Podkarpaciu, ale te kotlety robiłam pierwszy raz. Żałuję, że tak pozno. Uwielbiamy kaszę gryczaną, a te kotlety to po prostu sztosik. 

Hreczanyki są charakterystyczne dla kuchni południowego Podkarpacia, dla Bieszczad. 

Miałam akurat ugotowaną kaszę z dnia poprzedniego, której nie zjedliśmy, dlatego wykorzystałam ją do obiadu. Naprawdę nam smakowały. W ogóle kaszę gryczaną jadamy dość często i jak już pisałam, to nasza ulubiona kasza. A takie mielone to doskonała okazja, by wykorzystać pozostałą po obiedzie kaszę lub by przemycić ją do diety niejadków. 

Pamiętajcie, by dobrze je doprawić, by były wyraziste w smaku.


Składniki: 

  • 500 g mięsa mielonego (szynka, łopatka)
  • 1 niepełna szklanka ugotowanej kaszy gryczanej
  • 1 cebula 
  • 3 ząbki czosnku 
  • 2 jajka 
  • sól, pieprz 
  • opcjonalnie majeranek 
  • bułka tarta do obtoczenia kotletów
  • olej do smażenia

Sposób przygotowania: 

1. Mięso, ugotowaną kaszę, jajka, sól i pieprz umieścić w misce. 

2. Cebulę posiekać, zarumienić na oleju, dodać do reszty składników. Dodać również zmiażdżone ząbki czosnku. 

3. Wszystko dokładnie połączyć, uformować kotlety (u mnie 10 sztuk z tych propozycji), obtoczyć w bułce tartej i smażyć na oleju z obu stron na rumiano. 

4. Podawać wedle uznania. 

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Nigdy nie robiłam kotletów z kaszą, ale na pewno wypróbuję ten przepis.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!