22 stycznia 2021

Condimento - włoski sos do sałatek i nie tylko

 Na ten przepis wpadłam zupełnie przypadkiem. Okazał się świetnym dressingiem do sałat zielonych, a także do dań z kasz i makaronów na zimno. Zrobiłam na próbę z połowy porcji, ale szybko się kończy więc następnym razem zrobię więcej.

Składniki:

  • 1/2 litra oliwy z oliwek
  • 2 łyżeczki soli himalajskiej (dałam zwykłą)
  • 2-3 łyżeczki suszonego oregano
  • sok z 1 cytryny
  • 1 główka czosnku
  • 1 płaska łyżeczka cukru

Sposób wykonania:

1. Czosnek obrać, ząbki przepuścić przez praskę lub drobno posiekać. 

2. Wszystkie składniki umieścić w słoiku, zakręcić wieczko i chwilę całość potrząsać, by wszystko dobrze się połączyło. 

3. Przechowywać w lodówce. Podawać do sałatek i innych dań.

Smacznego! 

Źródło: kulinarne-fantazje.pl

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!