26 stycznia 2022

Churros

 W tym roku karnawał jest długi, więc można sobie pozwolić na takie słodkości częściej. 

Churros to pyszny hiszpański wypiek z ciasta parzonego smażony w głębokim tłuszczu. Zazwyczaj ma kształt paluchów czy pręcików, ale ja będąc w Hiszpanii, a dokładnie w Grenadzie w Andaluzji jadłam churrosy w zupełnie innym kształcie. Była to ogromna spirala, z której każdy odrywał sobie po kawałku, maczał w czekoladzie i się nimi zajadał (zdjęcie pod przepisem). 

Przygotowałam churrosy niewielkiej wielkości, takie na 2-3 kęsy. Sos czekoladowy zrobiłam na bazie nutelli - wyszło naprawdę pysznie.

Składniki:

  • 250 ml wody
  • 250 g mąki pszennej
  • 80-100 g masła
  • 1 pełna łyżka cukru
  • 3 jajka M

Dodatkowo:

  • cukier puder
  • cynamon
  • nutella
  • mleko
  • olej

Sposób przygotowania:

1. W garnku zagotować wodę, cukier i masło. Na gorący płyn wsypać mąkę, energicznie wymieszać, aż masa będzie gładka i zdjąć z ognia. Pozostawić do ostygnięcia.

2. Do wystudzonego ciasta wbijać po jednym jajku i miksować do ładnego połączenia się składników. Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego z końcówką w kształcie gwiazdki. Wycinać paski dowolnej długości i kłaść je na rozgrzanym oleju. Smażyć na złoto. 

4. Usmażone churrosy odsączyć na ręczniku papierowym. 

5. Dwie pełne łyżki cukru pudru wymieszać z odrobiną cynamonu. Oprószyć churrosy.

6. Zrobić sos czekoladowy. Nie miałam czekolady, ale była nutella😉 2 łyżki nutelli przełożyłam do małego garnuszka, dałam trochę mleka i całość podgrzałam i mieszałam, aż powstał lekko płynny sos. Jak jest ciepły, to ma rzadszą konsystencję, ale po lekkim schłodzeniu lekko zgęstnieje. 

7. Churrosy podawać lekko ciepłe oprószone cukrem z cynamonem i/lub maczane w czekoladowym sosie. 

Smacznego!!!

Tak wyglądały churrosy w Andaluzji


7 komentarzy:

  1. uwielbiam ale sama jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mieszałam, nie mieszkałam. Fajny przepis, spróbuję....

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę koniecznie spróbować, mąż uwielbia te hiszpańskie słodkości.
    Super blog- dodałam do obserwowanych, również zapraszam do mojego :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepyszny zastępnik pączków :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjny przepis. Łatwy i szybki.
    Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!