9 września 2019

Ciasto z jabłkami i serem

Klasyczne połączenie smaków - kruchego ciasta, masy serowej i jabłek z galaretką. Pyszne, wbrew pozorom robi się szybko.


Składniki (duża blaszka):

Ciasto:
550 g mąki tortowej
250 g masła
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
3/4 szklanki cukru pudru
2 jajka (w oryginale 4 żółtka)
aromat waniliowy

Masa serowa:
600 g twarogu (w kostce lub osełkach)
3 jajka
3/4 szklanki cukru
1 budyń + 130 ml mleka

Masa jabłkowa:
1500 g jabłek
2 suche galaretki o smaku agrestowym
sok z jednej cytryny
150 ml wody

Sposób wykonania:

1. Składniki na ciasto zagnieść, dzielimy na 3 części i upiec oddzielnie w jednakowej blaszce 3 placki.
2. Jabłka obrać, zetrzeć na tarce jarzynowej i przełożyć do garnka. Dodać wodę, chwilkę całość pogotować. Następnie zdjąć z ognia i do jabłek dodać suche galaretki. Dokładnie wymieszać i pozostawić do wystudzenia.
3. Ser zmielić w maszynce lub blenderze. Całe jajka zmiksować z cukrem, partiami dodawać ser, a na końcu proszek budyniowy rozmieszany z mlekiem. Masę przełożyć do rondelka, gotować na małym ogniu i mieszać, by masa się nie przypaliła. Gotować do zgęstnienia.
4. Przełożyć ciasto: 1 blat - masa jabłkowa - 1 blat - ciepła masa serowa - 1 blat. Ciasto dobrze schłodzić w lodówce. Przed podaniem można oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Źródło: Co mi w duszy gra

3 komentarze:

  1. Oj musi być przepyszne, połączenie jabłek i sera jest super. Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szukałam tego przepisu. Ciasto robiłam już kilka lat temu i nie wiem czemu przepisu nie zapisałam. Pamiętam, że brakło mi wtedy ciasta na trzeci blat i na górę włożyłam biszkopty, podałam polewą i wyszło po prostu pycha. Najlepiej jak się przeleży że 2 dni. Polecam przepis. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, zgadza się. Takie przekładane kruche ciasta są najlepsze po 2 dniach ;-) Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!