15 września 2019

Sałatka spaghetti / Spaghetti salad

Kiedy jakiś czas temu przebywałam w Wielkiej Brytanii, stołowałam się głównie we włoskich restauracjach i knajpkach ;-) Stąd też właśnie ta sałatka. Podobną jadłam na Wyspach. Bardzo mi posmakowała. Ostatnio robiłam dwa razy pod rząd, bo i gościom smakowała i mężowi, który jest typowym sałatkożercą ;-)


Składniki:

500 g makaronu spaghetti
1/2 zielonej papryki
1/2 czerwonej papryki
kawałeczek ognistej papryczki chilli (naprawdę odrobinę, chyba, że lubicie ostre smaki)
2 ogórki gruntowe
2 pomidory (lima)
1/2 sera sałatkowego (typu feta lub salatos)
150 g sera cheddar
1/2 słoiczka czarnych oliwek
1/2 czerwonej cebuli (miałam dużą sztukę)
kilka plasterków szynki parmeńskiej lub szwarcwaldzkiej 
1 łyżeczka słodkiej mielonej papryki
1 duży ząbek czosnku
oliwa z oliwek
zioła prowansalskie
przyprawa do dań kuchni włoskiej

Sposób wykonania:

1. Makaron ugotować według przepisu na opakowaniu.
2. W międzyczasie pokroić warzywa: obie papryki i ogórki w dowolną kostkę, z pomidorów usunąć gniazda nasienne i miąższ pokroić w kostkę, oliwki podzielić na połówki.
3. Ser sałatkowy pokroić w kostkę, a cheddar podzielić na dwie części - większą część pokroić w kosteczkę, a resztę zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Szynkę pokroić w paski.
3. Ugotowany makaron połączyć z mieloną papryką, ziołami prowansalskimi, przyprawą do dań kuchni włoskiej, zmiażdżonym ząbkiem czosnku i drobno posiekanym kawałkiem papryczki chilli.
4. Do spaghetti dodać pokrojone warzywa, szynkę i sery, dodać trochę oliwy z oliwek i całość dobrze wymieszać.
5. Sałatkę schłodzić w lodówce przez przynajmniej 1 godzinę. Smaki się przegryzą i będzie super smakować.

Smacznego!!!

Źródło: Six Sisters Stuff


A poniżej kilka migawek z Wielkiej Brytanii.




3 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!