6 lutego 2019

Sałatka makaronowa z brokułem i suszonymi pomidorami

Taką sałatkę miałam okazję jeść u koleżanki na urodzinach. Niedawno nadarzyła się okazja, aby wypróbować ją w domu. I myślę, że też się przyjęła. To sałatka warstwowa polana sosem czosnkowym - naprawdę bardzo dobra!


Składniki:

1,5 szklanki suchego kolorowego makaronu - u mnie kokardki
2/3 kostki sera typu feta
1 pojedyncza pierś z kurczaka + przyprawa gyros
1 mały brokuł
5-6 pomidorów suszonych

Sos czosnkowy:
2 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżka majonezu
szczypta cukru
1 ząbek czosnku
zioła prowansalskie lub suszona bazylia

Sposób wykonania:

1. Makaron ugotować w lekko osolonym wrzątku, odcedzić i przelać zimną wodą.
2. Pierś z kurczaka pokroić w kostkę, dodać przyprawy gyros i wymieszać. Usmażyć na niewielkiej ilości oleju.
3. Brokuł podzielić na różyczki, ugotować w osolonym wrzątku ze szczyptą cukru - pozwoli zachować piękny zielony kolor. Ugotować na półtwardo.
4. Ser pokroić w kostkę, pomidory drobniej pokroić.
5. Zrobić sos: majonez wymieszać z jogurtem, dodać zmiażdżony ząbek czosnku, zioła, szczytę cukru i wymieszać.
5. W salaterce ułożyć od dołu: makaron, kurczak, ser feta, brokuł, suszone pomidory. Przed podaniem polać sałatkę sosem czosnkowym.

Smacznego!!!

3 komentarze:

  1. Wygląda apetycznie! ;-)

    Zapraszam na bloga
    www.truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta okazja bylam ja :) szwagierka z Niemiec!
      Salatka byla smaczna - polecam :)

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!