22 lutego 2019

Full English breakfast czyli angielskie śniadanie

Będąc w Anglii przywiozłam puszkę fasolki w sosie pomidorowym. Postanowiłam wykorzystać ją do przygotowania tradycyjnego angielskiego śniadania. Wprawdzie takie śniadania nie są już tak popularne jak dawniej. Ale kiedyś właśnie tak wyglądał posiłek przygotowywany dla mężczyzn, którzy pracowali fizycznie i potrzebowali z rana sowitego śniadania. Taką porcją naprawdę można się najeść.


Składniki (na 1 porcję):

1 jajko
2 kiełbaski typu frankfurterki
2 duże pieczarki
2 łyżki pieczonej fasolki w sosie pomidorowym
2 plastry surowego boczku
1 pomidor
1-2 tosty

Sposób przygotowania:

1. Na dużej patelni rozgrzewamy niewielką ilość oleju, rozłożyć nacięte kiełbaski, plastry boczku, pokrojone w grube plastry pieczarki i wbić jajko. Kiełbaski, boczek i pieczarki odwrócić po jakimś czasie. Jajko lekko popieprzyć i posolić.
2. Na drugiej małej patelni podgrzać fasolkę z sosem pomidorowym.
3. Wszystko przełożyć na talerz. Można dodać jeszcze pomidorka pokrojonego w plastry. Najlepiej smakuje z tostem lub kromką razowego pieczywa.

Smacznego!!!

Kilka migawek z Oxfordu


6 komentarzy:

  1. szczerze mówić ja nigdy nie jem takiego śniadania, u mnie zawsze jest owsianka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ;-) Ja pierwszy raz robiłam takie śniadanie, zazwyczaj jadam kanapki ;-)

      Usuń
  2. Pamiętam jak byłem w Londynie, to na śniadaniowych stołach królowała właśnie ta propozycja ;) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Syte, genialne śniadanie, żadne tam płatki na mleku tylko coś dla głodnych o poranku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię ten posiłek, choć nie jadamy go zbyt często - najczęściej wtedy, gdy musimy wyjechać gdzieś na cały dzień - syci na długo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Jak zrobiłam sobie w tamtym tygodniu takie śniadanie, to kolejnym moim posiłkiem tego dnia była kolacja😁

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!