27 października 2011

Jabłecznik hiszpański

Zapraszam Was dzisiaj serdecznie na pyszny jabłecznik z dodatkiem orzechów włoskich oraz rodzynek. Ciasto ma delikatny posmak piernika, a to dzięki cynamonowi. Długo zachowuje świeżość. Przepis pochodzi z czasopisma kulinarnego Moja kuchnia. Jabłeczniki (nr 9/2008).


Składniki:

3 niepełne szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
300 ml oleju
1 kg obranych i pokrojonych w kostkę jabłek
100 g posiekanych orzechów włoskich
100 g rodzynek
6 jajek
4 łyżki kakao
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka sody

Sposób przygotowania:

1. Jajka, cukier i olej zmiksować. Dodawać kolejno cynamon, sodę, kakao i mąkę ciągle mieszając.
2. Dodać owoce, orzechy i rodzynki. Wymieszać. Ciasto wyjdzie gęste.
3. Ciasto wylać do blaszki. Piec 45 minut w 180°C.
4. Po wystudzeniu posypać ciasto cukrem pudrem.




SMACZNEGO!!!

5 komentarzy:

  1. O proszę :) robię dość podobne ciacho i nie miałam pojęcia że zwie się hiszpańską szarlotką - http://gruszkazfartuszka.blox.pl/2011/09/ciasto-cynamonowe-z-jablkami-i-rodzynkami.html :)

    OdpowiedzUsuń
  2. toć to poczciwy "placek amerykański" :D mam prawie identyczny przepis spisany przez moją babcię pod tą właśnie nazwą, w sieci również jest sporo nań przepisów, u mnie wygląda tak http://mirabelkowy.blogspot.com/2010/05/placek-amerykanski.html :) Jak widać można je różnie nazywać :) Bez względu na nazwę, potwierdzam, że ciasto jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak zwał tak zwał :) Ale orzechy włoskie w tym cieście robią swoje!!! mega pyszne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na jaki wymiar blaszki podany jest przepis ? :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!