6 grudnia 2021

Domowy baileys

 Lubię takie kremowe likiery szczególnie zimową porą. Zawsze przygotowuję tego typu alkohol na świąteczny stół. Można go przygotować bez żadnego trudu. Wychodzi gęsty i kremowy. 


 Składniki (na 1 litr likieru):

  • 100 ml spirytusu 96%
  • 250 ml whiskey 40%
  • 1 puszka masy kajmakowej (u mnie 510 g)
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 2 łyżeczki kawy rozpuszczanej + 3 łyżki wrzątku
  • cukier puder 

Sposób przygotowania:

1.  Puszkę masy włożyć do garnka z wrzątkiem, by masa była luźniejsza. Przelać ją do miski. Przestudzić. Dodać spirytus, whiskey, śmietankę i kawę rozpuszczoną w wrzątku i przestudzoną. Wszystko dokładnie połączyć za pomocą rózgi. Jeśli jest mało słodki, należy dodać do smaku cukru pudru.

2. Likier przecedzić przez sitko, przelać do butelek. Przechować w lodówce przez tydzień do przegryzienia.

Na zdrowie!


Źródło: niebonatalerzu.pl

 

A poniżej inne pomysły na kremowe świąteczne likierki ;-) Kliknięcie na zdjęcie spowoduje przeniesienie do przepisu.





2 komentarze:

  1. mam nietypowe pytanie, może Pani wie co dzieje się z Panią Danusią z bloga "Co mi w duszy gra" nie odzywa się od 2019 roku i bardzo jej brakuje, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem niestety... Też mi brakuje jej nowych wpisów. Pozdrawiam

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!