21 grudnia 2021

Miękkie pierniczki 2

 Pierniki staropolskie już upieczone, teraz leżakują i czekają na święta, a tymczasem dzieci dalej domagają się pierników😂 No i na szybko zrobiliśmy jedną porcję. Wyszły od razu miękkie po upieczeniu, więc na Święta to idealne pierniki typu 'last minute' :) Do ich przygotowania użyłam uniwersalnej Mąki Szymanowskiej Polskie Młyny.


Składniki (na 2 blaszki pierników):

  • 50 g masła
  • 75 g cukru pudru
  • 250 g mąki pszennej (u mnie uniwersalna Mąka Szymanowska Polskie Młyny)
  • 1,5 łyżki miodu
  • 1 żółtko
  • 1 łyżeczka sody
  • 2 łyżki przyprawy do piernika
  • 3 łyżki jogurtu naturalnego greckiego lub śmietany
  • 1,5 łyżeczki kakao
  • szczypta soli

Sposób przygotowania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Umieścić je na desce i zagnieść ciasto.

2. Gotowe ciasto rozwałkować na grubość 4-5mm. Użyłam ozdobnego wałka, ale wzorek trochę się rozmył podczas pieczenia. Wykrawać dowolne kształty. Pierniki piec w 180st.C przez 8-9 minut. 

3. Wystudzone przechowywać w szczelnym pojemniku. Pierniki są od razu miękkie. 

Smacznego!!! 

Jeden z największych producentów mąki w Polsce, Polskie Młyny oferuje swoje produkty na Allegro. Można tam znaleźć wiele ciekawych i wartych uwagi produktów, niektóre z nich są niedostępne w sklepach.

Źródło: Instagram c_aska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!