16 grudnia 2021

Ciasto pomarańczowe

W niedzielne popołudnie postanowiłam szybko zrobić jakieś ciasto. Akurat napatoczyły się cytrusy, których pewnie teraz każdy ma w nadmiarze. Upieczone ciasto okazało się pulchne, wilgotne i aromatyczne - naprawdę warto upiec go jeszcze nie raz. 

Składniki (tortownica 23cm):
  • 3 jajka
  • 150 g drobnego cukru
  • 200 g masła
  • 180 g mąki pszennej (użyłam uniwersalnej mąki Polskie Młyny)
  • 30 g mąki ziemniaczanej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 1/2 szklanki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy
Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. 
2. Mąki i proszek do pieczenia przesiać przez sitko.
3. Miękkie masło i cukier ubić na puszystą masę. Wbić po jednym jajku i zmiksować. Dodać otartą skórkę z pomarańczy i wymieszać. Następnie partiami dodawać przesianą mąkę z proszkiem i sok pomarańczowy na zmianę i całość mieszać rózgą tylko do połączenia składników.
4. Ciasto wyłożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać. Piec w 170 st.C przez około 40 minut (do suchego patyczka). Ostudzone oprószyć cukrem pudrem.

Smacznego!!!

Przy okazji zachęcam wszystkich do zajrzenia na Allegro, gdzie można zakupić produkty marki Polskie Młyny. Są tam nie tylko mąki, ale także inne produkty np. gotowe mieszanki, które są trudno dostępne w sklepach stacjonarnych.


Źródło: Moje wypieki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!