10 listopada 2021

Szybki piernik z powidłami

 W ostatni weekend zapachniało u nas piernikiem. Znalazłam przepis na szybki piernik przekładany powidłem śliwkowym. Ciasto robi się ekspresowo, nie potrzebny jest mikser. Podczas przygotowania ciasta zapomniałam dodać jajka. Przypomniałam sobie już jak przepisywałam przepis do zeszytu. Wyszedł i bez jajek 😉 Został zjedzony raz dwa🙂 Polecam wszystkim.

Składniki (keksówka 10x30cm):

  • 125g masła
  • niepełna szklanka cukru
  •  2 łyżki miodu
  • 4 łyżeczki przyprawy do piernika
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 2 łyżki gorzkiego kakao
  • 2 łyżki powideł śliwkowych
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 2 szklanki mąki (300g)
  • 2 pełne łyżki kawy zbożowej
  • 250ml mleka
  • 2 jajka

Do przełożenia:

  • 2-4 łyżki powideł śliwkowych

Polewa:

  • 1/3 szklanki śmietanki 30%
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 1 łyżka kawy zbożowej

Sposób przygotowania:

1. Piekarnik rozgrzać do temperatury 175*C. Blaszkę jak do keksa posmarować tłuszczem, obsypać bułką tartą, mąką lub otrębami.

2. W garnku i szerokim dnie rozpuścić masło i cukier. Dodać miód, powidła, cynamon, przyprawę do piernika i kakao i podgrzewać jeszcze chwilkę mieszając. Dodać kawę zbożową i mieszać do rozpuszczenia.

3. Zdjąć z ognia, dodać sodę, mleko i roztrzepane jajka. Wymieszać, masa się lekko spieni. Bezpośrednio do masy przesiać mąkę i wymieszać łyżką do momentu aż znikną grudki mąki. Ciasto przelać do blaszki. Piec w 175*C przez 45-50 minut - najlepiej do suchego patyczka. U mnie piekł się akurat 40 minut. Wystudzić. 

4. Ciasto przekroić i przełożyć powidłem.

5. Zrobić polewę, śmietankę zagotować, zdjąć z ognia, dodać kawę zbożową i wymieszać, a potem dodać czekoladę połamaną na kostki i mieszać, aż czekolada się rozpuści. Polewę ostudzić. Zimną polewą polać ciasto i posmarować boki. 

Smacznego!!!

Źródło: Kwestia smaku


7 komentarzy:

  1. Taki szybki piernik mnie interesuje. Spisuję Aniu przepisy i nie mam kiedy wszystkiego zrobić, ale jak zrobię, to będzie fotka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czy te dwie pełne łyżki kawy zbożowej idą do podgrzewanych składników? Czy potem razem z mąką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dodałam pod koniec do ciepłych składników, ale można też równocześnie z mąką. Już dopisałam.

      Życzę udanych wypieków i smacznego!

      Usuń
  3. Czy mogę Kawę zbożowa zastąpić rozpuszczalna?

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mogę zastąpić kawę zbożowa Kawa rozpuszczalna ?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!