15 listopada 2021

Zupa krem z kalafiora

 Taka zupa to świetny pomysł na obiad, gdy mamy niewiele czasu. Bardzo mi smakowała i z pewnością jeszcze do niej powrócę. Będzie również świetna na ciepłą kolację.

Składniki: 

  • 1 mały kalafior lub połowa dużego
  • 2 nieduże ziemniaki 
  • por - tylko biała część
  • 2 ząbki czosnku 
  • 1/2 niedużej pietruszki
  • sól, pieprz
  • cukier
  • gałka muszkatołowa
  • bulion (np. warzywny lub z kurczaka)
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • olej do smażenia
  • masło klarowane

Do podania wedle uznania:

  • cebula zrumieniona na patelni
  • pestki dyni lub słonecznika
  • zrumieniony boczek
  • grzanki

Sposób wykonania:

1. Pora oczyścić, pokroić w plasterki, czosnek drobno posiekać. 

2. Ziemniaki i pietruszkę obrać, pokroić w kostkę. Kalafior podzielić na różyczki.

3. W garnku rozgrzać trochę oleju i masła klarowanego. Dodać por i czosnek, chwilę smażyć . Dodać pokrojone ziemniaki, pietruszkę oraz kalafior, zalać bulionem tyle, by ilość płynu była równa warzywom w garnku. Gotować całość przez 15-20 minut, aż warzywa będą miękkie. 

4. Dodać do zupy śmietanę (wcześniej ją zahartować). Następnie dodać ok 1/2 łyżeczki cukru, trochę soli, pieprzu i szczyptę gałki muszkatołowej. Całość zmiksować, ewentualnie doprawić do smaku.

5. Podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie to można zrumieniona cebulka, prażony słonecznik, wierzch dodatkowo oprószyłam pieprzem.

Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Twój przepis wygląda niesamowicie, aż mi ślinka cieknie. Zaraz wychodzę do sklepu kupuję wszystkie składniki i zabieram się za gotowanie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kalafior to moje ulubione warzywo, w formie zupy pewnie jeszcze pyszniejszy. Dzięki za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!