28 listopada 2021

Sernik żołądkowiec

 Fajny sernik z kolorowym ciastem ucieranym. Przepis pochodzi ze zbiorów siostry Anastazji.

Składniki (blaszak 34x26cm):

Ser:

  • 1 kg sera (dwukrotnie zmielonego lub dobrego z wiaderka)
  • 4 jajka
  • 1 niepełna szklanka cukru
  • 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 200 g masła / margaryny

Ciasto:

  • 6 jajek 
  • 250 g masła / margaryny
  • 1/2 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 szklanki mąki
  • 3 łyżki oleju
  • 1 łyżka naturalnego kakao
  • 1 łyżka suchego maku
  • 1/2 opakowania czerwonego kisielu*

Sposób wykonania:

1. Wszystkie składniki na warstwę serową powinny mieć temperaturę pokojową. Utrzeć żółtka z cukrem, następnie dodać mąkę i partiami ser. Na koniec ubić pianę i delikatnie ją wmieszać w ciasto z serem. Wyłożyć na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia.

2. Zrobić ciasto: żółtka utrzeć z miękkim masłem i cukrem. Dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, olej, cały czas ucierając. Z białek ubić pianę, dodać do ciasta i lekko wymieszać. Ciasto podzielić na 3 części, do jednej dodać mak, do drugiej kakao, a do trzeciej kisiel. Wymieszać. Kolorowe ciasta układać naprzemiennie na serze. 

3. Całość piec w 170st.C przez 60 minut. Na wystudzone ciasto można wyłożyć polewę lub lukier, ja nic już nie dodawałam. 

Smacznego!!!

*Użyłam kisielu wiśniowego, a lepszy byłby truskawkowy, bo kolor czerwony wyszedłby żywszy.

2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!