16 września 2021

Ciasto biszkoptowe z jabłkami

 Proste ciasto biszkoptowe z dodatkiem kakao i kokosu. Idealne do herbatki ;-) W oryginale zamiast kokosu był mak, ale nie miałam. Z makiem na pewno ciasto wyglądałoby ciekawiej ;-) Nie obawiajcie się również ilości proszku do pieczenia, bo do tego ciasta potrzebna jest cała paczka. Po upieczeniu w ogóle nie jest wyczuwalny.

Składniki (blaszak 24x28cm):

  • 6 jajek (białka i żółtka osobno)
  • 1 niepełna szklanka cukru
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 paczka proszku do pieczenia (30 g)
  • 1,5 łyżki octu
  • 1 łyżka kakao
  • 1 łyżka wiórków kokosowych (w oryginale mak, ale nie miałam)
  • 9 łyżek wody
  • 9 łyżek oleju
  • 4-5 jabłek

Sposób wykonania:

1. W wysokim naczyniu wymieszać żółtka, proszek do pieczenia i ocet - uwaga, bo zwiększają swoją objętość.

2. W osobnym naczyniu ubić białka, partiami dodawać cukier i miksować do rozpuszczenia. Partiami dodawać masę z żółtek, potem ostrożnie wlać olej wymieszany z wodą i miksować na najmniejszych obrotach. Na koniec dodać mąkę i delikatnie wymieszać. Ciasto podzielić na 3 części - do jednej dodać kakao, do drugiej kokos (lub mak), trzecią część zostawić czystą.

3. Jabłka obrać i pokroić w plasterki.

4. Dno małej blaszki wyłożyć papierem do pieczenia, wyłożyć ciasto kakaowe, na po plasterki jabłek, potem ciasto kokosowe (lub makowe), znów jabłka, na koniec jasne ciasto i kończymy warstwą jabłek.

5. Ciasto piec w 180st.C przez 1h. 

Smacznego!!!

Źródło: blog Takie tam moje pomysły

6 komentarzy:

  1. Ciekawe ciasto. Naprawdę nie czuć proszku? tak dużo, a tak mało mąki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka pojemność szklanki? Chyba powinna być podana. Ja akurat mam szklanki 300 ml.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie polecam, Kate

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!