14 września 2021

Grzyby leśne duszone w pomidorach - sałatka grzybowa

 Część świeżych leśnych grzybów przerobiłam do słoików. W tym roku po raz pierwszy udusiłam je w towarzystwie koncentratu pomidorowego. Wyszły pyszne. Z podanej porcji wyszło mi 6 malutkich słoiczków. 

Składniki:

  • 1 kg oczyszczonych leśnych grzybów (miałam nieco więcej)
  • 1 duża cebula
  • 200 g koncentratu pomidorowego
  • 100 g keczupu
  • sól, pieprz
  • 6 łyżek oleju

Sposób przygotowania:

1. Grzyby pokroić na kawałki, cebulę obrać i pokroić w kosteczkę.

2. Na patelni rozgrzać olej, rzucić cebulę i chwilę dusić. Następnie dodać pokrojone grzyby i całość dusić, aż zmiękną. Czas będzie zależeć od rodzaju grzybów oraz ich wielkości. 

3. Kiedy grzyby będą gotowe, dodać koncentrat, keczup oraz doprawić solą i pieprzem. Chwilkę podusić całość po czym przełożyć do słoików, zakręcić i pasteryzować przez 15 minut.

4. Tak przygotowane grzyby będą smakować i na ciepło i na zimno.

Smacznego!!!

Źródło:trzecitalerz.blogspot.com

2 komentarze:

  1. Takie grzyby są pyszne. Wydaje mi się jednak, że aby dłużej się przechowywały konieczna jest powtórna pasteryzacja (przynajmniej ja tak robię, a przepis mam od "starej" gospodyni z Łęk Dukielskich)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. U mnie sałatka wytrzymała super i z tą jednorazową pasteryzacją. Pozostało po niej tylko wspomnienie...😉

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i komentarz.
Zrobiłaś/eś jakieś danie z przepisu z mojego bloga? Zrób zdjęcie i przyślij do mnie, a umieszczę je w Galerii Czytelników!